5 Kasım – 12 Aralık 2015
Kökenin Yetisi
Marlborough Barcelona, Barcelona
Küratör Daniel Giralt-Miracle
Karanlık Mağaranın Dervişleri, 2014, Karışık Medya, 130 x 130 x 15 cm
Yüzleşme Kostantiniyye Serisi 1, 2015, Karışık Medya, 180 x 180 x 20 cm
Yüzleşme Kostantiniyye Serisi 1, 2015, Karışık Medya, 180 x 180 x 20 cm
Yüzleşme Kostantiniyye Serisi 1, 2015, Karışık Medya, 180 x 180 x 20 cm
Achileus’a Veda Gecesi, 2013, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 120 x 220 cm
Hektor’un Şovalyeleri, 2015, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 100 x 100 cm
Yedi Dağın Ankası, 2014, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 180 x 240 cm
Zeus’a Hizmet, 2014, Karışık Medya, 100 x 100 x 15 cm
Kadim Zamanın Tanıkları, 2015, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 100 x 100 cm
Mavi Dünyadan Gelen Zeus, 2015, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 150 x 200 cm
Daniel Giralt-Miracle—Sanatçının eserlerinde neyin içerik neyin biçim olduğu ve bu iki unsuru nasıl bir araya getirdiği net bir şekilde görülür. Onun eserleri, ait olduğu kültürün sözlü geleneklerine dayanan ve kendisinin de hakkında çok derin bir bilgiye sahip olduğu mitolojik bir arka plana sahiptir. Yağlıboyayı dikey ve yatay şeritler halinde tabloya yerleştirir veya her bir eserin ana mitolojik karakterini ön plana çıkaracak şekilde vurgular.
Birbirine kaynaşmış bu paralel çizgilere bakınca insanın dikkatini çok önemli başka bir şey çeker: birbirleriyle kinetik bir etkileşim halinde bulunan küreleri meydana getiren kıvrım ve dairelerin yanı sıra, optik sanatın prensiplerinden faydalanarak vurguladığı bir güneş. Pek çok Doğu kültürünün (Pers, Mezopotamya, Hindistan, Mısır vb.), Yunanlıların ve hatta Meksika ve Peruluların bile her şeyi gören ve dolayısıyla da bilen yüce bir ilah olarak gördükleri güneş, sanatçının da ilgisini çekmiş. Bu yüzden de tüm eserlerinde, rölyeflerinde, hatta heykellerinde bile güneş küresini kullanma alışkanlığı var. Bu sembolü çoğunlukla eserlerinin sol üst köşesine yerleştirir. Bazen onu boyutsuz resmeder ama çoğunlukla da bir hacim verir çünkü sanatçının resim yüzeyini keşfetme dürtüsü onu üçüncü boyut arayışına itmiştir. Resimlerinde yoğun gölge, üst üste bindirilmiş, düz, kıvrımlı veya küresel öğeler kullanarak bu öğelerin sahip oldukları farklı renk, malzeme kalitesi ve hacimler sayesinde tuvalin düz yüzeyine boyut katan bir hacim kazandırır. Kökenin Yetisi’ndeki işler sanatçının mitolojik temaları soyutlama biçimini göstererek izleyicinin onun eserleri hakkında genel bir fikir sahibi olmasına olanak tanımaktadır.